lördag 29 november 2014

Örebro klättergym

Det första som slår emot oss, när vi väl hittat ingången i novembermörkret, är doften av gammal, svettig gympasal. Lokalen är betydligt mindre än jag föreställt mig, men klätterväggarna är många och med olika svårighetsgrader. Skor får man låna på plats och när barnen hittat rätt storlek och fått på sig dom så klättras det snabbt högt upp på väggarna. Utom sonen som tog några steg och sen blev hängande som en liten groda på väggen. Vi övade och övade på dom lättaste delarna medan resten av gänget (vi var där med några vänner) testade svårare och svårare banor. 





 Även gubben slängde sig upp på en och annan vägg. Jag, däremot, stannade hos sonen och hjälpte honom, perfekt ursäkt för att slippa klättra. Lite för mycket hjälp blev det nog för han fräste till slut att jag skulle sluta tjata! 



Trots att jag inte testade så såg det riktigt kul ut så nästa gång, för det kommer bli fler gånger, då ska jag också upp på en vägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar