tisdag 30 december 2014

Snö, skidor och magsjuka

Efter en hel dags packande kom vi iväg en timme senare än vi tänkt oss, bland annat för att vi fick vända när sonen kom på att han glömt sitt DS. Men vi hann ändå upp innan mörkret föll. 




Första dagen bestämde vi oss för att hela familjen skulle vara uppe vid skidbacken, dottern och maken hyrde skidor och gav sig ut i backen. 

Jag och sonen skulle åka bob, leka i snön och bara ha kul ihop. Det blev inte riktigt så. Sonen klagade i stort sett på allt. Det var tråkigt, det var kallt, det var jobbigt att gå upp för backarna. Han ville inte gå till barnbacken för att kolla in om Filurius var där och han ville inte titta om det fanns något längdåkning spår och inte heller sitta i värmestugan. En något tålamodsprövande dag.  

När dottern och maken var klara i backen åkte de till affären och tog med sonen, jag fick en halvtimmes promenad för mig själv. Välbehövligt! 




Svaret till varför sonen var extra besvärlig kom kl 4.00 då han vaknade och kände sig konstig i magen. Magsjuka! Det gick snabbt över och under dagen har han ätit lite, men mest tittat på tv. Tur det var en hel del bra filmer. Mellan filmerna har jag suttit vid köksfönstret och längtat ut till gnistrande snö och solsken. Men det får bli en annan dag. 


Jag tyckte vi skulle åka hem innan någon annan i familjen blir sjuk, maken övertalade mig att vi skulle stanna. Nu håller vi tummar och tår för att vi klarar oss. Än så länge visar ingen symtom i alla fall. Men nyårsmiddag vi skulle ha ätit på restaurangen har vi avbeställt i alla fall. Är vi friska får vi väl steka upp några köttbullar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar